Tuesday 17 May 2016

Indahnya Sebuah Ikatan




Perkahwinan, merupakan satu di  antara perkara magis yang berlaku di dalam hidup saya. Berkenalan dengan kekasih hati saya semenjak di kampus dan kini hampir 10 tahun ikatan ini bersemi. Doakan agar ikatan ini berkekalan sehingga ke syurga Allah, mudah-mudahan dengan izinMu jua.

Saya ingin berkongsi detik awal perkenalan dengan belahan hati saya ini. Orangnya peramah, disukai ramai dan kecil comel sahaja. Tidak langsung terlintas di fikiran saya beliaulah yang akan menjadi orang rumah saya yang akan berkongsi suka duka saya dan akan bersama meniti perjalanan hidup saya yang penuh teka-teki ini. Hidup yang kita caturkan, Allah jua sebaik-baik perancang.

Dipendekkan cerita, kini setelah lebih sedekad mengenali beliau, saya makin jelas akan makna dari ayat suci ini, Al-Baqarah ; 216...

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"

Bersambung di entri lain... :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...